Praca pozycjonera, czyli co się opłaca robić i ile się na tym zarabia

Post zacznę od tabeli z konkretami:

Średnie stawki usług SEO

Są to średnie stawki, od jakich zaczynają się zlecenia na różnego rodzaju usługi związane z pozycjonowaniem. Dane zostały opracowane na podstawie 110 odpowiedzi w ankiecie przeprowadzonej wśród użytkowników SeoStation.pl, z której wynikami można się zapoznać we wpisie Wyniki ankiety: Praca pozycjonera.

Zacznę od tego, że pomysł na ankietę zrodził się, kiedy na G+ kilka osób rozmawiało o tym, na jakich usługach można zarobić najlepiej. W dyskusji wspomniano m.in. o tym, czy warto zarabiać na handlu punktami SWL, co jak się okazuje, wg ankiety jest najmniej opłacalnym zajęciem.

Opłacalność usług SEO

Najbardziej opłacalne wg zebranych danych jest samo pozycjonowanie, jednak wymaga też sporo czasu i inwestycji chociażby w wykorzystanie swojego zaplecza, czy zakup linków bądź punktów – w zależności od tego, kto korzysta z jakich metod.

Na 2. i 3. miejscu znajdują się odpowiednio audyty SEO i konsultacje. Obie usługi wymagają wyjątkowej dokładności i doświadczenia – konsultacje w szczególności, ponieważ trzeba być gotowym na każde pytanie od klienta i być w stanie na nie odpowiedzieć. Konsultacje są też częścią audytu, który jest mocno techniczną analizą wymagającą często dodatkowych wyjaśnień.

Mimo że rozbieżność w stawkach była naprawdę ogromna, to jednak uważam, że takie uśrednione stawki można spokojnie pokazać klientom, którzy przy wyborze firmy kierują się wyłącznie ceną. Zwracam tylko uwagę na to, że kwoty te dotyczą minimalnych zamówień – zbyt wiele czynników wpływa na ostateczną wycenę, w szczególności jeśli mówimy o pozycjonowaniu, aby traktować to jako stałe stawki.

A na czym Wy najlepiej zarabiacie, lub jakiego rodzaju zleceń podejmujecie się najchętniej?

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (35)

Witaj,

Jeśli komuś zależy tylko na cenie to najlepiej taka osobe oddać 🙂 wiem z doświadczenia ze za dużo czasu zabierają.
Ja osobiście najwięcej zarabiam na audytach (kwota jednorazowa) potem SEO, pozycjonuje tylko 2 strony ale duże 🙂 więc nie narzekam.
Z zaplecza nie wykorzystuje własnego ponieważ jak ktoś by ode mnie odszedł to bym go powoli odczepiał i by spadała mu pozycja dlatego buduje zaplecza dla odpowiednich odbiorców moich usług :). A swoje zaplecze wykorzystuje do badania trędów seo 🙂

Według mnie wykresy bardzo dobrze oddają to co najbardziej się opłaca w naszej branży. Na audycie SEO można ładnie zarobić, ale (przynajmniej u mnie) nie są to częste strzały. Do dobrego pozycjonowania potrzeba zaplecza i czasu, ale jak zaplecze jest mocne to można na nim zarobić udostępniając pisanie artykułów 🙂

Ogólnie spoczko artykuł.

Dziewczyny – mylisz zarobek z przychodem. Potem „przedsiębiorca” przeczyta że ze sklepu pozycjoner zarabia 1k i pomyśli – 10 sklepów to 10 tysi… z tego 1 tysia to trzeba jeszcze trochę wydać na utrzymanie domen, hostingów…
Ten post zrobi więcej złego niż dobrego.

Audyt SEO ze średnią 1000 zł? Wolne żarty. To nawet nie powinno być minimum. Po tym pierwszym wierszu widać już jaki typ „pozycjonerów” brał udział w ankiecie.

to są jakieś jaja, stawki które chcielibyście dostawać, jaki PR dla klientów ten wpis 🙂

Też bym chciał zarabiać na audycie jednak największy zarobek również mam na SEO.

Wg stawki są za niskie. Klientowi bym nie pokazał.

Redneck, to są uśrednione ceny 110 osób, poniżej których nie ma szans zejść. Maksymalne stawki mogą być u każdego kilkukrotnie wyższe w zależności od stopnia zaawansowania prac. Te stawki dotyczą minimalnych zamówień, a więc w przypadku audytu sklepu, jest to najmniej rozbudowany z możliwych.

Pytanie z tabeli było o to, jakie pozycjonerzy mają stawki za poszczególne usługi. Natomiast pytanie o opłacalność poszczególnych usług to już odrębna sprawa i tam można było brać pod uwagę poniesione koszty i to, ile z danej usługi zostaje w kieszeni. Nie myl obu pytań – to, że średnia stawka za pozycjonowanie szerokie wyniosła tutaj ponad 950 zł nie oznacza, że jest to czysty zysk pozycjonera i że ktokolwiek ma się tych stawek trzymać.

Chodzi Ci o konkretną usługę, czy większość z nich? Jakie Ty byś zaproponował?

Dopóki o stawkach nie będzie się pisało, klienci będą wybierali usługi allegrowiczów sądząc, że wszystkie te usługi zamówią za mniej niż stówkę. Ja liczę na to, że przynajmniej kilka osób pokusi się albo na podobną ankietę, albo na podanie swoich stawek z wyjaśnieniem (takim typowo pod klienta), dlaczego SEO nie jest tanie i poniżej jakich stawek nie powinno się schodzić.

Przykładowo, moim zdaniem minimalna stawka za audyt wizytówki firmowej jest zaniżona – ja zaczynam od 500 zł netto przy najprostszej możliwej stronie z niewielką liczbą od razu widocznych błędów. Pozycjonowanie wizytówki również zaczyna się od podobnej kwoty przy założeniu, że fraz jest dosłownie kilka, są one regionalne i tym samym w większości mało konkurencyjne.

Brawo Lexy!
Masz 100% racji z tą wypowiedzią. Prawda jest taka, że dyskusja z osobą, która „wypozycjonuje swoją stronę na allegro” jest ciężka lub niemożliwa bo to nie jest postawa klienta chętnego do współpracy.
Popieram głośne mówienie o stawkach.
Są też ludzie spoza allegro, którzy pozycjonują metodami nielegalnymi, również po za niskich cenach psując w ten sposób rynek.

Świetny wpis! Klienci będą wiedzieć, że allegro to niska cena i słaba jakość=ban lub filtr

A ja głupek robię audyt za darmo jak klient podpisze umowę o pozycjonowanie. Czas zmienić cennik:D

Filip, ale audyt powinien być wliczony w cenę pozycjonowania. To są ceny w przypadku zamawiania pojedynczych usług.

ja spokojnie wyciagam miesiecznie 15-20tys na czysto, klienci glownie z warszawy, rozliczanie za efekty, pozycjonuje przez outsourceing wszystko na bhs forum.

Mam wrażenie, że stawki są trochę zawyżone, po tytule naiwnie myślałem, że rozpiszesz ile zarabiasz 😉

Znów bajki. Ankietowani nigdy nie piszą prawdy, a stawki nie odzwierciedlają tego ile sobie za coś licza, ale ile by chcieli na danej usłudze zarabiać.

„myślałem, że rozpiszesz ile zarabiasz”
U mnie SEO dla klientów to tylko jedno z wielu źródeł dochodu, dlatego nawet gdybym podała łączną kwotę, to nie bardzo dałoby się porównać te liczby z zarobkami firm skupiających się na takich usługach. Myślę, że porównanie stawek u wielu osób daje lepszy obraz tego. Poza tym, wyniki ankiety o zarobkach pozycjonerów już wcześniej opublikował Mateusz Dela we wpisie http://www.silesiasem.pl/ile-zarabia-pozycjoner-stawki-w-2012-roku-w-polsce więc nie było sensu tego dublować.

coś się zmieniło z atrybutem dofollow na stronie? Czytając komentarze pod tamtym artykułem można wywnioskować, że liczby są wyolbrzymione. Co do Twoich zarobków to domyślam się, że są jedne z najwyższych w Polsce jeśli chodzi o SEO, co oczywiście uzasadnione jest tym, że jesteś jedną z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych osób w tej branży. Sama na to zapracowałaś i nie widzę w tym nic złego

ok, znalazłem odpowiedź, niestety nie mogę edytować postu powyżej
PS. ta kompleksowość usług i cross-selling pozwala mocniej przywiązać klienta do siebie, sam zacząłem korzystać z seostation przez ten blog i sporo się nauczyłem. Efekty przerosły oczekiwania najlepszej w moim mieście firmy pozycjonerskiej, która odmówiła pozycjonowania mojej strony znając moje oczekiwania, na szczęście dotarłem tam gdzie chciałem własnymi siłami

Pobożne życzenia, takie stawki można wołać, ale klienta w ten sposób się nie złapie. Przy tej konkurencji stawki są o wiele, wiele niższe. Nie oszukujmy się, głównym kryterium jest cena i nic tego nie zmieni.

Albo specjalnie zaniżają, bądź co bądź anonimowość często jest gwarancją nieprawdziwych odpowiedzi.

Ten seo copywriting to trochę przesadzony. Za jakie treści seo niby można tyle dostać? A może to ja biorę za mało? 😀

Przecież to wszystko zależy od geolokalizacji:) Klienci z Warszawy będą zawsze płacić więcej niż z Bydgoszczy, Poznania czy Szczecina.

A podobno internet nie zna granic… Zawsze wiedziałem że to ściema 🙂

Doświadczenie mnie nauczyło, że jeżeli klient kieruje się przede wszystkim ceną to (bez oceniania czy to dobrze czy źle), lepiej sobie podarować. Uważam, że nasza praca, włącznie z audytami, ma umożliwiać klientowi osiąganie jak najwyższego ROI z prowadzonych działań, a to mimo wszystko wymaga inwestycji.

> Według mnie wykresy bardzo dobrze oddają to co najbardziej się opłaca w naszej
> branży. Na audycie SEO można ładnie zarobi (…)

A i z tym się zgodzę, to prawda.

> Prawda jest taka, że dyskusja z osobą, która “wypozycjonuje swoją stronę na allegro”
> jest ciężka lub niemożliwa bo to nie jest postawa klienta chętnego do współpracy. (…)

Moim zdaniem, rozmowa z takimi osobami (o ile upierają się przy swoim), nie ma sensu. Muszą się sparzyć kilka razy, aby zrozumieć, że dobra usługa kosztuje.

Ceny według mnie są zdecydowanie za niskie. Chyba w ankiecie nie odpowiadały większe firmy, które cenią swój czas. Aczkolwiek jeśli chodzi o usługi oferowane na allegro to pewnie część opłat się pokrywa. Jeśli praca ma być wykonana jak należy to niestety musi kosztować.

W branży SEO najbardziej opłaca się pozycjonować własne projekty. Szkoda, że nie ogranicza się to tylko do SEO i potrzebna jest dobra (?) stron internetowa. W sumie to też nie prawda, bo jeśli ktoś dobrze spamuje to potrafi zarobić bardzo duże pieniądze na bardzo słabych stronach www, które są stawiane masowo (czytaj: dziesiątki, setki, tysiące). Wymaga to nad przeciętnych umiejętności, znajomości i szczęścia. Pozycjonowanie stron dla klientów jest nieco mniej opłacane ze względu na ograniczony czas trwania umowy. Oczywiście, jeśli klient zarabia na naszej pracy to powinien zostać z nami jak najdłużej jednak to nie zawsze się sprawdza. Wiele firm SEO specjalizuje się w rozsyłaniu agresywnej korespondencji reklamowej na którą część mniej świadomych może się nabrać i można łatwo stracić klienta (w umowie na czas nieokreślony). I tu dochodzimy do miejsca w którym warto napisać: najlepiej zarabia się na słabej usłudze z dobrym i skutecznym marketingiem i działem sprzedaży.

Nie zgodzę się.
Pozycjonowanie nie jest tak opłacalne jak prowadzenie, czy nawet rozwijanie od podstaw stron internetowych i handel nimi bądź marketing.
Wystarczy uzbierać sobie dobrą sieć wartościowych serwisów i mamy stały dochód.

W tym przypadku zgadzam z się z przedmówcami. Prowadzenie serwisów internetowych dla pozycjonera to najlepsze rozwiązanie. Dobry pozycjoner potrafi wypozycjonować serwis w dowolnej branży, a wszyscy wiemy, gdzie najwięcej można obecnie zarobić. Niestety klienci kupujący usługę „pozycjonowania stron” oczekują efektów już po kilu dniach i to najlepiej w top 10. W sytuacji gdy tak się nie dzieje, to rozpoczynają się ciągłe telefony i maile odnośnie tego ilu mają chętnych na tą usługę i że żałują podjętej współpracy. Sądzę, że przedstawione powyżej ceny są mocno przesadzone. Ankietowani troszeczkę podkoloryzowali owe dane. Niemniej uważam, że warto pisać o stawkach. Może da da to do myślenia osobom korzystającym z allegro, czy nawet groupona.

Bardzo fajny wpis, myśle, że warto by było pociągnąć temat dalej i stworzyć ankiete dotyczącą świadczenia usług seo przez firmy po zmianach w Google, czy coś się zmieniło, mam tutaj na myśli osoby pracujące np. na etacie, czy zmienia się świadomość pracodawców dotycząca
konieczności tworzenia dodatkowych stanowisk pracy, tworzenia subspecjalizacji seo. Jaka jest tendencja rozliczeniowa z Klientami i pozycjonerami. Jak wygląda struktura organizacyjna w dużych, małych i średnich firmach, jaki jest zakres obowiązków pozycjonera, ilośc domen (wyrażeń) nad którymi pracuje, co wchodzi w zakres działań jakie podejmuje. Czy firmy rozumieją konieczność rozwoju pracowników uczestniczacych w realizacji projektów SEO.
Czy inwestują w pracowników. Jaka ilośc osób w firmie bierze udział w projektach seo. Jakie zadania wykonują. Ile firm korzysta z outsourcingu i jakich zagadnień to dotyczy.

Dzięki za pomysły. Ankiety przeprowadzamy co miesiąc, więc niewykluczone, że w jednej z najbliższych poruszymy te tematy.

18 zł 1000 znaków ze spacjami ? To chyba pisze piórem wiecznym.

Interesujący artykuł – ciekawi mnie zakres audytu w cenie, którą Pani przedstawiła?

Dziękuję, bardzo przydatny „cennik”. Mam nadzieję, że uśrednione ceny utrzymały się, bądź wzrosły ^_^

Ciekawi mnie na ile wycenilibyście ruch organiczny (per / unikalny użytkownik) na krakowskie frazy związane z nieruchomościami.

A jak to się ma do zeszłego roku 2017?
Wiadomo, że każdy ma swoje ceny i inaczej wycenia swój czas. Wydaje mi się iż w 2018 należy te ceny przemnożyć x 2?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.