Artykuły w kategorii: Pozycjonowanie stron

W zeszłym roku pisałam o sposobie oceny SERPów przez pracowników Google. Co prawda od tej pory wytyczne dla tzw. Google Raterów uległy zmianie (tutaj jest wersja z 28 marca 2016 r.), jednak cały czas jednym z głównych czynników decydujących o ocenie strony jest tzw. E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), co sprowadza się do zapewnienia→ Czytaj dalej

Wypuszczanie kolejnych zwierzaków z Google ZOO wywołuje za każdym razem spore zamieszanie w branży. Na forach od razu pojawiają się komentarze na temat tego, komu spadły pozycje, a komu wzrosły i praktycznie zawsze można trafić na osoby podkreślające, że wzrosty pozycji zawdzięczają stosowaniu bezpiecznych technik (nierzadko określając je mianem działań→ Czytaj dalej

Jako seowiec, moim zboczeniem zawodowym jest sprawdzanie w każdym możliwym materiale, czy znalazł się w nim link i czy jest on pozycjonujący 😉 To samo dotyczy wielu kwestii optymalizacyjnych – zamiast skupić się na zawartości strony, w pierwszej kolejności sprawdzam poprawność linków wewnętrznych albo zróżnicowanie tytułów. Jednak jako osoba→ Czytaj dalej

Post publikuję z dużym opóźnieniem w stosunku do fejsa, ponieważ miałam chwilowe problemy techniczne z blogiem… Przez długi czas nie udzielałam się w sieci i pojawiało się coraz więcej pytań, co się ze mną dzieje. Raz padło nawet pytanie o to, czy… żyję 😉 Tak, żyję i mam się dobrze, tyle że mój czas pochłania…→ Czytaj dalej

Żarcik na Prima Aprilis

Przyznam szczerze, że informacja ta dość mocno mnie zaskoczyła, ale wyjaśnienie jest całkiem ciekawe 😉 Chodzi o wypowiedź Johna Muellera podczas jednego z ostatnich hangoutów. Dotyczyła ona tworzenia usługi Street View dostępnej w mapach Google, a konkretnie sytuacji, w której kamera natknie się na billboard z adresem strony.→ Czytaj dalej

Na wstępie zapraszam do zapoznania się z poprzednią częścią mitów. Dzisiejsze będą dotyczyły PR (ma znaczenie, czy nie ma?), optymalizacji tytułów i tego, na ile można ufać informacjom od Guglarzy – w tym przypadku będę się opierać na informacji na temat aktualnych różnic między wynikami wyszukiwania dla komputerów i urządzeń mobilnych. → Czytaj dalej

Ostatnimi czasy nagromadziło się sporo nowych mitów SEO, inne z kolei są powtarzane już od lat. Postanowiłam odnieść się do części z nich, porównując krążące w branży teorie z potwierdzonymi informacjami. Dotychczas podobne wpisy publikowałam w postaci sprawdzenia 3 mitów i myślę, że warto tę formę zachować. Zaczynamy od tego, czy faktycznie w niedługim→ Czytaj dalej

Doskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszczenie wytycznych pracy dla tzw. Google Raterów (część 1 i część 2 – warto zacząć od ich lektury), a z publikacją dzisiejszego materiału czekałam dość długo, bo bazuję tu na informacjach z 2014 r. Dodam jednak, że temat się nie zdezaktualizował,→ Czytaj dalej

Pisałam niedawno o kanibalizacji słów kluczowych, czyli sytuacji, w której wiele podstron rywalizuje o pozycję dla tej samej frazy ze względu na mało zróżnicowaną optymalizację. Najczęściej problem występuje w przypadku zastosowania identycznych lub bardzo zbliżonych tytułów wielu podstron, a pogłębia się on, jeśli dochodzi do tego niekonsekwentne→ Czytaj dalej

Poniższy post został pierwotnie opublikowany w 2011 r., następnie odświeżony w lutym 2013 r. Najnowsza aktualizacja jest z dnia 24 listopada 2014 r.

W Prolinku zarejestrowałam się w 2011 r. i już wtedy opisałam na blogu pierwsze wrażenia z korzystania z niego. Podobnie jak w przypadku testowania pozostałych polskich giełd linków, tak też tutaj otrzymałam→ Czytaj dalej

Temat personalizacji może zahaczać o podstawy, jednak zainspirowana jednym z pytań na PiO postanowiłam omówić go nieco dokładniej.

Czy wyniki lokalne zwracane są tylko dla fraz zawierających nazwę miejscowości? Kiedy warto monitorować pozycje w wynikach globalnych, a kiedy lokalnych? Właśnie temu tematowi poświęciłam dzisiejszy wpis.

Prawo autorskieCzytaj dalej

Wiele mówi się o tym, aby podstawą strategii link buildingu była dywersyfikacja (po jakości, oczywiście). Dotyczy to linkowanych stron docelowych, używanych anchorów i wielu innych elementów, dzięki którym możemy starać się o stosunkowo naturalny profil linków. W dzisiejszym wpisie skupię się na różnicowaniu źródeł linków oraz stron docelowych i zaprezentuję→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.