Wczoraj wróciłam z urlopu, a jeszcze przed jego rozpoczęciem usiadłam do porządków na blogu, które chciałabym pokrótce opisać. Głównym problemem było dotarcie do ciekawych, ale dawno opublikowanych postów, ze względu na ich dużą ilość. Postanowiłam dla najciekawszych artykułów utworzyć kategorię „wyróżnione” i od razu zachęcam do zapoznania się z tymi materiałami. W szczególności nowi czytelnicy bloga powinni zacząć lekturę właśnie od tego działu.
Kolejną sprawą było usunięcie wpisów, które szybko się dezaktualizowały, dotyczyły update’ów PR, zmian na blogu typu nowy layout albo były to życzenia świąteczne 😉 Generalnie chodzi o wpisy, które obecnie nie wnoszą nic wartościowego do tematu pozycjonowania, a niepotrzebnie zajmowały tu miejsce i utrudniały dotarcie do najbardziej istotnych informacji.
Kilka wpisów postanowiłam zaktualizować – znajduje się pod nimi informacja o dacie ostatniej aktualizacji. Najciekawsze wpisy podlinkowałam z FB, jeden nawet odkopałam, a był to artykuł „Źródła darmowego trafficu„. To jeden z artykułów przypisanych wcześniej do usuniętego już działu „PREMIUM”, do którego dostęp miały osoby zarejestrowane na blogu (nie, wbrew nazwie nie był to dział płatny 😉 ). Postanowiłam publikować materiały, do których nie chcę dawać pełnego dostępu, tylko w bazie wiedzy SeoStation, a nie na blogu. Dokonałam też pewnych zmian w strukturze tagów, aby nawigacja po stronie była łatwiejsza.
Zanim zacznę publikować nowe wpisy, postanowiłam wrzucić na bloga artykuły napisane przeze mnie do SEM Specialist – na razie dostępne są 2 z nich:
- Konsultacje z działem SEO przy planowaniu projektu – artykuł z 1 numeru magazynu;
- Dlaczego pozycjonowanie to nie jednorazowa usługa – artykuł z 3 numeru magazynu.
Od razu napiszę, że nie wiem, jaka będzie przyszłość magazynu, ale kontaktując się z jego redaktorem naczelnym, Leszkiem Wolany wiem, że publikacja tych materiałów na blogu nie jest problemem. Oczywiście ich treść została zaktualizowana 😉
Planuję też pisać bardziej regularnie, niż dotychczas. Mała aktywność w tym roku była wynikiem podjęcia się wyjątkowo dużej liczby zleceń, przez które w pierwszym półroczu byłam wyjątkowo mocno zapracowana… a przecież nie do tego dążyłam 😉 Ale przyszedł czas, kiedy mam zamiar dotrzymać stare już postanowienie, aby skupić się tylko na swoich projektach (utrzymując oczywiście starych klientów, ale nie podejmując się przez dłuuugi czas niczego nowego). I mam nadzieję, że jak już publicznie o tym napisałam, to łatwiej mi będzie dotrzymać słowa 🙂
Napiszcie proszę, o czym chcecie czytać. Aktualnie nie mam żadnego ulubionego tematu, więc przydadzą się pomysły na nowości 🙂 Budowa zaplecza, naturalność w linkowaniu, depozycjonowanie, testy SEO, optymalizacja, rasizm w SEO, recenzje książek i narzędzi, info prosto od Guglarzy, case study, konkursy, a może jeszcze coś innego?