Patataj patataj… czyżby nowy zwierzak z Google Zoo? (aktualizacja) – to jednak Panda

Wygląda na to, że do Google Zoo zawitał nowy zwierzak, kucyk (tzw. Pony Update), a przynajmniej tak donosi coraz więcej serwisów i osób z branży. Zaczęło się 20 listopada (a właściwie to już w zeszły weekend), kiedy SELand poinformował o sporym zamieszaniu w SERPach, o którą wcześniej podejrzewał aktualizację Pandy. Ponieważ jednak Google zaprzeczyło temu (potwierdzając jednak nadchodzącą w najbliższym tygodniach Pandę), a zmiany na stronach również wskazują na zupełnie nowy algorytm, nazwano go wstępnie Pony Update.

Od razu zaznaczam, że pisząc o kucyku opieram się wyłącznie na informacjach innych osób, ponieważ u siebie nie widzę żadnych niepokojących zmian, więc nie mam z czego wyciągnąć wniosków. Na blogu searchmetrics.com już kilka dni temu nadano nazwę Pony Update dla aktualnych zmian w Google (swoją drogą, prędzej nazwałabym to Zebra Update, aby konsekwentnie trzymać się czarno-białych zwierzaków 😉 ). Na tej stronie widać wstępne zestawienie polskich serwisów, które rzekomo ucierpiały na nowej aktualizacji algo.

A jak pozycje u Was? Czy faktycznie uważacie, że możemy mówić o zupełnie nowym updacie algo? Na temat zmian jest standardowo głośno w kilku tematach na PiO, rozwinęła się także dyskusja na profilu G+ u zgreda.

//Aktualizacja 30 listopada 2012:

Jak donosi serwis SEroundtable, to co nazywaliśmy Pony Update, to tylko 22. zmiana algorytmu o nazwie Panda. Informacja ta została potwierdzona przez Google w korespondencji z Barrym Schwartzem, zgodnie z którą Panda Update 22 miał miejsce 21 listopada 2012 r.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (23)

Ja też kompletnie nic nie widzę!
Może po prostu nie mamy się czego obawiać 😉

Skąd pochodzi ten screen pokazujący spadki? Sprawdziłem kilka z tych domen na serpstat.pl i tam spadków nie widać.

Też bym ten update nazwał zebrą. Jak na tym obrazku http://www.sendspace.pl/file/pic/268ea6e9e5d552aa6eb08d4/view 🙂
A wracają do tematu na stronach którymi się zajmuję na szczęście bez zmian.

Bo ten screen jest z….jutra. Wtedy będą spadki 🙂

Faktycznie, są pewne ruchy w SERPie, z tego co na pierwszy rzut oka widzę, najbardziej ucierpiały strony, które linkowane były forami dyskusyjnymi ale na dokładniejszą analizę czas przyjdzie.

U mnie wszystko stoi w miejscu (odpukać;)

Ja trochę odczułem i na plus i na minus. Takie pierwsze przemyślenia:
– spadek stron głównych linkowanych w dużej ilości side-wide na słowo kluczowe,
– spadek stron głównych zawierających tytuł nie do końca związany z treścią
– wzrost podstron (linkowanych i nie linkowanych) z dobrą treści bez przesadnej optymalizacji

Jeszcze mieli, bo pozycje skaczą 🙂

Screen jest ze strony http://suite.searchmetrics.com/en/research/visibility-charts/organic/losers?cc=PL

Mam strony linkowane w bardzo różny sposób. Site-wide’ów mam najwięcej na starszych stronach, w ostatnim czasie na wszystkich stronach mam więcej linków z treści albo generalnie z pojedynczych podstron (wpisy w katalogach, artykuły na blogach), do tego sporo linkuje z forów, ale to też raczej te nowsze strony. Mam nadzieję, że jak oberwą to zapleczówki, a nie główne strony 😉

Główne frazy bez zmian.

Coś może być na rzeczy, jedna z moich stron długo miała pozycję TOP 1 by jakoś na przełomie września/ października spaść do TOP2. Kilka dni temu sprawdzałem jej pozycję i znów wleciała na TOP1. Ale to tylko takie moje domysły.

Dwie z moich stron oberwały w ostatnim czasie. Jedna oberwała dokładnie w zeszły weekend na większość fraz. Linkowana z precli + swl.

Druga stron lekko podlinkowana z precli. Dosłownie 30 linków – po dwóch dniach wysypała się na frazy na które linkowałem. Strona świeża, nie miała wiele odnośników, nie był to żaden spam.

Reszta serwisów stoi lub w górę.

Czytalem o tym ale nawet u siebie nie pisalem bo nie widze zadnych zmian

gdaq, recenzji książek już nie piszesz, bo są nudne, info o prawdopodobnych dużych update’ach też nie 😉 A ja piszę, bo uważam, że to istotne informacje, a o sporych zmianach donoszą wiarygodne dla mnie osoby.

Na razie cisza. Jak makiem zasiał…

U mnie dostał mocno serwis(z 25-26), który miał duży site z dużą ilością 404 (robak w kodzie z przed 7 m-c, który generował podstrony). Reszta witryn na zielono, wszystkie z małym site.

Lexy:
„A ja piszę, bo uważam, że to istotne informacje, a o sporych zmianach donoszą wiarygodne dla mnie osoby.”

Najistotniejsze pytanie, to chyba pytanie: linki z jakiego typu stron zyskały na wartości, a z jakiego typu stron straciły na wartości?

Wcześniej Jacek Biernacki napisał:
„Ja trochę odczułem i na plus i na minus. Takie pierwsze przemyślenia:
– spadek stron głównych linkowanych w dużej ilości side-wide na słowo kluczowe,
– spadek stron głównych zawierających tytuł nie do końca związany z treścią
– wzrost podstron (linkowanych i nie linkowanych) z dobrą treści bez przesadnej optymalizacji”

Dlaczego linki side-wide miały by stracić na wartości? Co w nich jest złego, że Google obniża ich jakość?

Mariusz Kołacz napisał:
„Faktycznie, są pewne ruchy w SERPie, z tego co na pierwszy rzut oka widzę, najbardziej ucierpiały strony, które linkowane były forami dyskusyjnymi ale na dokładniejszą analizę czas przyjdzie”

To samo pytanie: dlaczego linki z forów dyskusyjnych miały by stracić na wartości? Co w nich jest złego, że Google obniża ich jakość?

Czasem mam wrażenie, że to celowa dezinformacja. Wszyscy dużo mówią, ale niewiele jest konkretów. Ja widzę zmiany, widzę też, że dużo starego spamu mi teraz wchodzi w TOP10. Jeżeli to celowy update algorytmu, to zapewne jak zwykle już (stara tradycja Google), zawsze na początku im nie wychodzi i robią poprawki 😉

Jestem zadowolony ze zmian, chociaż dotknęły one tylko jedną moją stronę. Nie miała ona filtra ale wyleciała w kosmos na wszystkie frazy przez Pandę.

Dokonałem paru zmian w jej budowie, urozmaiciłem linkowanie i główne frazy wróciły. Niestety cały LT nadal wycięty ale zyskałem nadzieje że serwis może znów odżyć i nie jest stracony.

W weekend pasek monitoringu pozycji był tak czerwony, że szykował mi się zawał. Z kolei od poniedziałku wszystko wraca do normy +/- nieznaczące zmiany.

Nie jest trochę przesadzone z tą ilością zwierzaków od Google Z.O.O? Tak jak przy innych trutniach było wiadomo w co uderzają tak na razie Kucyk(choć zebra faktycznie trafniej) jest wielką zagadką.

Co straciło a co zyskało na wartości dzięki pojawieniu się kucyka – Takie informacje będą miodzio.

Google Safari – czyli teraz zwierzęta polują na ludzi…

Jak dla mnie to była zmiana taka jakich są setki przez cały rok, tylko teraz wszyscy zaczęli robić wielki szał z tego kiedy google nawet piernie. Fakt, że strona na jakieś proste frazy spadła o kilka pozycji nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem aktualizacji.

U mnie niestety były duże spadki praktycznie na wszystkich stronach. Kilka zostało bez zmian. Natomiast nie odnotowałem żadnych wzrostów. Czeka nas jeszcze grudniowy update – zobaczymy jak to będzie.

Moja stronka http://www.jacek.ta.pl przez ostatnie kilka lat była w pierwszej czwórce pod ważnymi dla mnie słowami. Ostatnio została wyprzedzona przez kilka zupełnie nowych stron o niższym PR i bardzo krótkim stażu w sieci. (moja istnieje juz 14 lat) Ciekaw jestem, czy to ten ostatni update – podobno w tej chwili ważne jest aby ważne treści wyświetlały sie na pierwszym screenie bez konieczności przewijania. To by znaczyło, że strony z reklamami na początku moga dolować, jeżeli treść jes poniżej/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.