Optymalizacja stron

Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Metody optymalizacji zarówno kodu, jak i treści strony, z uwzględnieniem najważniejszych słów kluczowych.

Najpierw Google AdWords, potem SEO

Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I nie mam tu na myśli analizy wykonanej dopiero po uzyskaniu efektów pozycjonowania – chodzi o to, aby weryfikacji dokonać jeszcze przed rozpoczęciem najbardziej czasochłonnych działań w zakresie SEO, czego możemy dokonać za pomocą testowej kampanii Google AdWords

Czytaj całość »

Title – dawniej jeden z najmocniejszych czynników rankingowych, stracił nieco na wartości

Inspiracją do tego wpisu była niedawna wypowiedź Johna Muellera na temat tego, że tytuł nie należy do najważniejszych czynników rankingowych (szczegóły na ten temat można znaleźć u Barry’ego). Dzisiaj z kolei trafiłam na kolejny materiał, tym razem jest to raport opracowany przez Backlinko, który zawiera wnioski z badania na temat korelacji wybranych elementów z wysokimi pozycjami.

Czytaj całość »

Dlaczego warto postawić na optymalizację?

Dzisiaj będzie dość krótka refleksja na temat optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Zastanówmy się, czy w sytuacji, w której strona cieszy się już stosunkowo dobrymi pozycjami, warto skupiać się na takich detalach jak prawidłowo skonstruowane nagłówki, linkowanie wewnętrzne i inne elementy optymalizacji kodu i treści, skoro wystarczy trochę dodatkowych linków, aby osiągnąć ten sam efekt?

Czytaj całość »

Ewolucja rel=”canonical”

Dzisiaj będzie krótka lekcja historii 😉 Zacznijmy od tego, że atrybut rel=”canonical” aktualnie ma pozwalać przede wszystkim na wskazanie preferowanego adresu w przypadku, gdy ten sam zasób jest dostępny pod wieloma adresami URL. Poniżej znajdują się przykłady takich sytuacji:

  • sklep ma podzielone produkty w taki sposób, że część z nich występuje pod wieloma adresami – zazwyczaj różne adresy wynikają z dodania produktu do kilku kategorii;
  • strona jest dostępna pod adresem z i bez www – może nie być możliwości zastosowania przekierowania 301 na wybrany format, ale zdarza się też, że 301 nie wystarcza, ale do tego później wrócimy;
  • artykuł został wykorzystany przez kilka serwisów – wtedy rel=”canonical” pozwala na wskazanie oryginału.
Czytaj całość »

Kanibalizacja słów kluczowych i jej wpływ na SERPy

Mianem kanibalizacji słów kluczowych określa się sytuację, w której wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. W zasadzie to na polskich forach i blogach temat ten jest bardzo rzadko poruszany, chociaż inspiracją do tego wpisu był właśnie post na FB z pytaniem o to, jak sobie poradzić z tym problemem. Postaram się zatem przybliżyć ten temat.

Czytaj całość »

Sposób na znalezienie unikalnych tekstów

Wiele znanych i często stosowanych sposobów na znalezienie tekstów wiąże się z 2 problemami. Jednym z nich jest brak praw autorskich do ich publicznego wykorzystania (np. zaciąganie treści z kanałów RSS bez zgody ich autora), a kolejnym – brak unikalności (m.in. podany już przykład).

Czytaj całość »

Dostosowanie skryptu sklepu do potrzeb SEO – cz. I

W dotychczasowej pracy nad optymalizacją stron internetowych pod kątem SEO wielokrotnie spotykałam się z sytuacjami, w których prace optymalizacyjne miały być wykonane dopiero po publikacji strony w internecie. O ile w przypadku niewielkich stron statycznych zalecane zmiany mogły być wprowadzone dość sprawnie, o tyle przy sklepach internetowych mogą one wymagać gruntownej przebudowy skryptu.

Czytaj całość »