Monitor pozycji SeoStation v. 3.0

Miło mi poinformować, że po wielomiesięcznej pracy uruchomiliśmy SeoStation v. 3.0 – narzędzie do monitorowania pozycji stron Google w dowolnej wersji językowej, zarówno w wynikach desktopowych, jak i mobilnych. Narzędzie istnieje od 2011 r. i przeszło od tej pory wiele zmian. Jeszcze w zeszłym roku publikacji doczekała się aplikacja na iOS, a teraz skupiliśmy się na rozwoju wersji webowej. Jedną z nowości jest możliwość bezpłatnego przetestowania dowolnego pakietu przez 14 dni, z czego najwyższy ma dostępnych 500 fraz. 

Jeśli 500 monitorowanych fraz to dla kogoś za mało, istnieje możliwość przygotowania indywidualnego pakietu. Aha, co istotne – pakiety różnią się tylko liczbą fraz i okresem przechowywania danych (nawet do 3 lat). Pozostałe dostępne opcje są identyczne, nie ma też haczyków w postaci mniej dokładnego monitoringu w niższych pakietach, zdjęliśmy też limit w liczbie monitorowanych stron.

Oto lista najważniejszych funkcji SeoStation:

  • symulowanie wybranej lokalizacji (np. Poznania) + możliwość ignorowania lub zliczania wyników z map – opcja niezbędna podczas pracy nad stronami lokalnych biznesów, a także przy innych stronach, w przypadku których część fraz wykazuje charakter lokalny;
  • monitorowanie pozycji subdomen – można wskazać albo konkretną domenę, albo monitorować ją wraz z jej wszystkimi subdomenami. Wystarczy podczas podawania adresu strony wpisać go w formacie*.lexy.com.pl;
  • pokazywanie znalezionej podstrony – bardzo przydatne szczególnie podczas analizowania, czy zoptymalizowaliśmy odpowiednią podstronę pod dane słowo kluczowe. Na poniższym screenie widać również opcję ręcznego odświeżenia pozycji;
    Oznaczanie znalezionej podstrony
  • monitorowanie parametrów strony (Trust Flow, Citation Flow, backlinki, domeny linkujące, liczba zaindeksowanych podstron);
    Parametry stron w SeoStation
  • system alertów (znaczne spadki pozycji, zainfekowanie strony, wyindeksowanie) z możliwością włączenia powiadomień mailowych – jedną ze zmian w najnowszej wersji SeoStation jest możliwość włączenia alertów tylko dla stron oznaczonych jako ważne. Przydaje się to w szczególności, jeśli monitorujemy pozycje zarówno dla stron klientów, jak i tych zapleczowych, dla których alerty nawet o spadkach kilku fraz poza top 100 nie są tak istotne;
  • darmowe subkonto klienta – nie ma on włączonej opcji edycji, więc żadnej agencji nie namiesza w pozycjonowanych frazach, ale ma opcję podglądu zarówno aktualnych, jak i historycznych zmian pozycji;
  • raporty PDF – z możliwością wygenerowania na żądanie raportu z podsumowaniem pozycji (pozycja w pierwszym i ostatnim dniu wybranego okresu oraz dodatkowo średnia pozycja) albo/i pełnego dziennego zestawienia pozycji. Można też włączyć cykliczne generowanie i wysyłkę raportów mailowych zarówno do siebie, jak i do klienta – do wyboru są raporty dzienne, tygodniowe (z tych najczęściej korzystam) i miesięczne;
    Raport z podsumowaniem pozycji w SeoStation
    Raport dzienny w SeoStation
  • wyliczanie przychodów z wybranego klienta + generowanie kosztorysów z opcją wysyłki mailowej na swoje konto lub/i konto klienta.
    Wykaz przychodów w SeoStation
    Aby aktywować opcję wyliczania kosztorysów, wystarczy w 4. kroku (Klienci i rozliczenia) dodawania lub edycji strony zaznaczyć, że jest to strona klienta a nie prowadzona na własny użytek, a następnie uzupełnić zaawansowane opcje dotyczące sposobu wyceny kosztów za pozycjonowanie.
    Ustawienia kosztorysów w SeoStation
    Do jeszcze bardziej zaawansowanych opcji dochodzi się podczas wyboru rozliczania za efekt lub mieszanego (abonament + opłata za efekt), bo tam można dla każdej frazy ustalić inną stawkę zależną od zajmowanej pozycji. Można wybrać albo rozliczanie na podstawie pozycji z ostatniego dnia okresu, albo ze średniej pozycji, albo z każdego dnia osobno.
  • możliwość naniesienia zdarzeń na wykresach, np. zakup pakietów linków, dokonanie zmian w optymalizacji, znalezienie informacji o podjętych ręcznych działaniach;
    Nanoszenie zdarzeń na wykresy w SeoStation
  • aktualizacje Google nakładane na wykres – oprócz wspomnianych już zdarzeń, które dodaje się samodzielnie dla każdej strony osobno, na wykres można nałożyć także listę aktualizacji w Google, które są opracowywane przez zespół SeoStation;
  • tabele aktualnych i dziennych pozycji – główna tabela pokazuje aktualne pozycje. Po przełączeniu się na tabelę dziennych pozycji, można prześledzić zmiany pozycji w każdym dniu wybranego okresu, a zatem w podobny sposób jak w raportach dziennych;
  • wykresy pozycji: standardowy, miesięczny i porównawczy. Standardowy pokazuje dzienne zmiany z ostatniego miesiąca albo innego okresu, który wybierze się z poziomu kalendarza. Max czas przechowywania danych do aż 3 lata, więc można sobie pozwolić na analizy zmian na przełomie tak długiego okresu.
    Wykres aktualnych pozycji w SeoStation
    Na wykresie miesięcznym można sprawdzać najniższe, średnie i najwyższe pozycje dla wybranej frazy z kolejnych miesięcy:
    Wykres miesięczny w SeoStation
    Z kolei wykres porównawczy pozwala w szybki sposób sprawdzić skalę zmian w pozycjach dzięki temu, że pozwala na jednoczesne sprawdzenie pozycji nawet dla 10 fraz:
    Wykres porównawczy w SeoStation
  • integracja z GA – pozwala na bieżąco sprawdzać wpływ zmian w pozycjach na ruch organiczny.

Pozostaje mi zachęcić Was do założenia 14-dniowego triala i dzielenia się swoimi wrażeniami z SeoStation. Wszelkie pytania i sugestie mile widziane 😉

KATEGORIE: ! Wyróżnione, Narzędzia SEO
Komentarze (6)

Marta, ciekawy jestem, jak nowe Seo Station radzi sobie ze sprawdzaniem pozycji na mapkach. Czasami Google w wynikach mapkowych dorzuca adres URL prowadzący do strony www, ale czasami mapki są wyświetlane bez docelowego adresu URL. Po kliknięciu w wynik mapkowy użytkownik przekierowywany jest nie na stronę www tylko na stronę z mapą z rozszerzonymi wynikami mapkowymi. Dopiero tam można kliknąć w odnośnik URL. Czy w takim przypadku SeoStation jest w stanie rozpoznać, że jest to akurat monitorowana przez nas strona i zapisać wynik w raporcie?
Dodam, że konkurencyjne oprogramowanie ma z tym problem 🙂

Seostation to moim zdaniem najlepsze narzędzie do sprawdzania pozycji strony, testuję nową wersję, jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Co do wyników w mapie to jest poda informacja, że wynik jest za pozycję dzięki mapie.

„ale czasami mapki są wyświetlane bez docelowego adresu URL.”
Masz może pod ręką jakieś przykłady? Jeśli w kodzie SERPów nie ma w ogóle adresu monitorowanej strony, to nie ma jak tego złapać. Mam tylko jeden pomysł na to, jak sobie z tym poradzić, ale byłby dość skomplikowany, a nie wiem jeszcze, jaka jest skala tego problemu.

Fajnie to wygląda i ceny atrakcyjne, pytanie czy 50 / 100 fraz z dowolnej ilości domen, czy w ramach tylko jednej domeny? Jest może apka na Androida?

Tak, z dowolnej ilości domen. A żeby było precyzyjnie, liczba fraz nie może po prostu przekraczać liczby domen, czyli mając do dyspozycji monitoring 50 fraz, możesz dodać nawet 50 stron po 1 frazie dla każdej, albo mniej domen z większą ilością fraz.

Od wczoraj testujemy – zobaczymy, czy przekona nas funkcjonalność, żeby płacić za usługę po 14 dniach 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.