Filtry i bany

Informacje na temat kar Google, jakimi są bany (całkowite wykluczenie strony z wyników wyszukiwania) i filtry w Google.

Phantom Update?

AlgorooDzisiejszy wpis ma być głównie inspiracją dla czytelników, jak również zachętą do dzielenia się wspólnymi odczuciami co do tego, co ostatnio działo się w SERPach. Już w ostatnich dniach stycznia było widać spore zmiany w pozycjach wielu stron i właśnie w tym okresie (28/29 stycznia) w sieci pojawiły się dywagacje odnośnie tego, czy to zupełnie nowa aktualizacja, Pingwin*, czy może kilka zmian wprowadzonych równocześnie. Kolejną falę zgłoszeń było widać na przełomie 7/8 lutego, a potem było nieco spokojniej, ale również nie do końca stabilnie.

Czytaj całość »

Pozyskiwanie linków wiąże się z ryzykiem filtra

Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam “oczywistą oczywistość”. Od dłuższego czasu pojawiają się wpisy o tym, że taki czy inny sposób linkowania wiąże się z ryzykiem oberwania od Google, jakby to było jakieś przełomowe odkrycie.

Czytaj całość »

Karać czy nie karać – oto jest pytanie

Dzisiaj chciałabym skłonić Was do refleksji nad podejściem Google do stron emitujących lub do których kierują nienaturalne (wg Google) linki. Zapewne nie będzie łatwo wczuć się nam w rolę osób pracujących przy wyszukiwarkach, ponieważ stoimy po drugiej stronie. Ale spróbujmy chociaż na chwilę zamienić się miejscami i zastanowić się, czy obecna polityka Google ma jakikolwiek sens (oprócz nabijania im kasy), czy może są lepsze sposoby na pozbycie się z SERPów niechcianych wyników.

Czytaj całość »

Filtry Google – wywiad z Bartkiem, Eweliną, Mariuszem, Mikołajem i Pawłem

Temat filtrów nie schodzi z tapety, od kiedy Google oficjalnie przyznało się do ich nakładania i zaczęło je rozdawać masowo. Bo, jak pamiętamy, 5 czy 10 lat temu Google – wg oficjalnego stanowiska – nie stosowało kar tego typu, nie licząc kilku wyjątków głośnych akcji, np. kary za SWLe dla J.C.Penney. Postanowiłam zatem przeprowadzić krótki wywiad z kilkoma osobami, które na co dzień mają styczność z filtrami, pomagając przy ich likwidacji.

Czytaj całość »

Jak może przebiegać procedura RR?

Czas na kolejny wpis z serii SEO refleksji. Wynika on z rozmowy na FB, w której to padły stwierdzenia m.in. na temat tego, że SQT nie czyta w ogóle treści zgłoszeń o ponowne rozpatrzenie, że nawet usunięte linki należy dopisać do disavowa, zamiast np. spingować itp. – mniejsza o szczegóły. Napiszę, jak ja podeszłabym teraz do tematu analizy linków i wysłania RR.
Pozytywna odpowiedź na zgłoszenie o ponowne rozpatrzenie

Czytaj całość »

Czy Pingwin może poprawić jakość wyników w Google?

pingwinMój ostatni wpis różnił się dość mocno od poprzednich swoją formą i podejściem do tematu. Również kilka najbliższych postów na blogu będzie odbiegało od starej formy, ponieważ przedstawię w nich swoje zdanie (często “na czuja”) do niektórych tematów i będę zachęcać Was do podzielenia się swoimi opiniami. Zacznijmy od następującego pytania:

Czy Pingwin (biorąc pod uwagę 1 z jego 2 celów: linki przychodzące) i ręczne kary za backlinki mają szansę poprawić jakość wyników w Google?

Czytaj całość »

Nienaturalne linki dawniej i dzisiaj

Podczas robienia porządków na blogu, trafiłam na wpis “Jak wyglądają linki naturalne“, w którym analizowałam anchory linków w 100% naturalnych, bezinteresownych, zamieszczonych bez mojej ingerencji, o których dowiedziałam się po fakcie. To, jaki procent linków miało w anchorach słowa kluczowe, zależało w większości od tematyki strony. Przy tych poświęconych konkretnym osobom, anchorami były w dużej części imiona i nazwiska, czyli zarazem frazy, na które serwisy te były pozycjonowane. Naturalny wygląd tych linków potwierdzał poradnik wydany w 2008 r.

Czytaj całość »

Jak rozpoznać toksyczne linki?

Toksyczne linkiMimo że od wielu miesięcy temat filtrów jest na topie, cały czas pojawiają się nowe osoby, dla których jest to ich “pierwszy raz” i które pytają – skąd mam wiedzieć, które linki zostały uznane za nienaturalne? Niestety Google nam tego nie ułatwia, bo mimo kilku już zapowiedzi, nadal nie otrzymujemy w powiadomieniu w GWT ich przykładów.

Czytaj całość »

Zauważyłeś próby depozycjonowania? Reaguj szybko

Temat depozycjonowania jest poruszany dość często, chociaż osobiście uważam, że częściej mamy styczność nie z celową próbą zaszkodzenia stronie, ale z chęcią wzmocnienia pozycji podstron tworzonych przez użytkowników. Dotyczy to wpisów w katalogach, preclach, tematów na forach, ogłoszeń w znanych portalach, wizytówek w katalogach firm, a więc wszystkich tych serwisów, na których można zamieścić linka do swojej strony.

Czytaj całość »