Dla klientów

Najpierw Google AdWords, potem SEO

Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I nie mam tu na myśli analizy wykonanej dopiero po uzyskaniu efektów pozycjonowania – chodzi o to, aby weryfikacji dokonać jeszcze przed rozpoczęciem najbardziej czasochłonnych działań w zakresie SEO, czego możemy dokonać za pomocą testowej kampanii Google AdWords

Czytaj całość »

Jak wybrać firmę SEO i monitorować efekty pozycjonowania?

wybor-firmyZnalezienie firmy SEO to prawdziwe wyzwanie w szczególności dla nieświadomych klientów, którzy dopiero co usłyszeli o tym, że bez wysokich pozycji w Google nic nie zdziałają. Nie wiedzą dokładnie, na czym to polega i jak wybrać odpowiednią firmę do współpracy. Dlatego dzisiaj skupię się na tym, na co powinien zwrócić uwagę przeciętny Kowalski szukający pozycjonera.

Od razu dodam, że nie ma na to łatwego przepisu.

Czytaj całość »

Pozyskiwanie linków wiąże się z ryzykiem filtra

Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam “oczywistą oczywistość”. Od dłuższego czasu pojawiają się wpisy o tym, że taki czy inny sposób linkowania wiąże się z ryzykiem oberwania od Google, jakby to było jakieś przełomowe odkrycie.

Czytaj całość »

Urlop od zleceń do odwołania

Co jakiś czas dostaję duże ilości nowych zapytań (właśnie zaczął się kolejny okres tego typu 😉 ) dotyczących pozycjonowania, konsultacji czy zdejmowania filtrów. Ponieważ mój blog jest najlepszym (i najbardziej skutecznym) miejscem do tego, aby zakomunikować aktualny stan mojej oferty, chciałam poinformować, że do końca przyszłego roku niestety nie będę w stanie podjąć się nowych zleceń.

Czytaj całość »

Monitorowanie efektów pracy firmy SEO

Od czasu do czasu trafiam na pytania klientów dotyczące tego, w jaki sposób mogą oni sprawdzić efekty prac firmy, której zlecili pozycjonowanie. Od razu napiszę, że dla klienta jest lepiej, jeśli zna przynajmniej podstawy naszej pracy. Nie tylko dlatego, aby dał pozycjonerowi pracować w spokoju zamiast po 2 tygodniach dopytywać się o efekty, ale również po to, aby klient był w stanie samodzielnie sprawdzić, czy pozycjoner wykonuje swoją pracę solidnie, czy też idzie na łatwiznę. W końcu efektem jego pracy może być zarówno wbicie się na topowe pozycje i zwiększenie ruchu z wyszukiwarek, jak i… jego całkowita utrata po nałożeniu filtra.

Czytaj całość »

[18 marca 2014] Aktualizacja kursu SEO

Kurs pozycjonowaniaWe wtorek zaktualizowałam swój kurs pozycjonowania dla początkujących, który rozrósł się już do 109 stron. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego, dlatego tym bardziej zachęcam do zapisów na www.lexy.com.pl/blog/mailowy-kurs-pozycjonowania.
Wiedza zawarta w materiale pozwoli opanować solidne podstawy pozycjonowania począwszy od doboru słów kluczowych, przez optymalizację strony, a skończywszy na obszernym opisie sposobów linkowania… a to jeszcze nie wszystko.

Czytaj całość »

Jak wykryć popularny wałek firm SEO?

Temat brzmi kontrowersyjnie? Bo taki jest, dlatego artykuł ten powinni przeczytać zarówno klienci firm SEO, jak i same firmy w branży. W końcu takie działania wpływają negatywnie na wizerunek nas wszystkich i wzbudzają coraz większą podejrzliwość u klientów, którzy nie chcą być naciągnięci po raz kolejny.

Zacznę od zagadki – znajdźcie różnice na poniższych obrazkach (kliknijcie, aby powiększyć) i zgadnijcie, z czego one wynikają:

Nieruchomości z Olsztyna Nieruchomości z Warszawy
Czytaj całość »

Dlaczego pozycjonowanie to nie jednorazowa usługa

Dlaczego pozycjonowanie to nie jednorazowa usługaJednym z głównych problemów firm oferujących pozycjonowanie jest niewielka świadomość klientów na temat tego, co składa się na tę usługę. Zazwyczaj wychodzą oni z założenia, że jest to działanie jednorazowe, którego efekty widać już w trakcie pierwszego miesiąca pracy i które można zakończyć w momencie, gdy strona osiągnie wysokie pozycje – przecież strona została już wypozycjonowana, więc po co dalej płacić?

Czytaj całość »