Zaplecze SEO

Sposoby na budowę zaplecza pod pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Zaplecze tematyczne i zaplecze pod systemy wymiany linków (SWL).

Nowe programy w TV = nowe pomysły na zaplecze na czasie!

sezonowoscZ początkiem marca startują zupełnie nowe programy telewizyjne albo kolejne sezony programów, które doskonale już znamy. Po samym Google Trends widać rosnącą popularność dla nazw niektórych programów, a co ważniejsze, zazwyczaj są im poświęcone tylko oficjalne serwisy plus ewentualnie 1-2 blogi. Mamy zatem niewielką konkurencję oraz możliwość zebrania ciekawego ruchu dzięki frazom, które szybko uda się wbić na topowe pozycje. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów zależnych od tematyki strony pozycjonowanej.

Czytaj całość »

Plan zaplecza dla serwisu turystycznego

zaplecze-turNiedawno pisałam o tym, w jakich sytuacjach warto inwestować w budowę własnego zaplecza. Dotyczy to przede wszystkim dużych projektów – rozbudowanych serwisów, których głównym celem jest zarobek, a nie jedynie ogólna prezentacja oferty firmy. W przeciwieństwie do wizytówek firm (w szczególności tych o zasięgu lokalnym), w przypadku których zazwyczaj można sobie pozwolić na rozpoczęcie pozycjonowania dopiero w momencie uruchomienia strony, zwlekanie z podjęciem takich działań przy serwisach komercyjnych o konkurencyjnej tematyce jest marnotrawstwem czasu.

Czytaj całość »

Jak upiec smacznego precla…

…czyli tym razem moja wersja 😉 Zacznę od tego, że do typowych precli już nawet nie chce mi się nic dodawać. Bardzo często tracą PR albo są banowane, a przede wszystkim nie mają nawet najmniejszej wartości dla przeciętnego internauty, więc nic dziwnego, że Google za nimi nie przepada. Niektóre z artykułów ciężko jest nawet przełożyć na język polski, a moderatorzy czasem zwracają większą uwagę na unikalność tekstu (nawet tą uzyskaną dzięki automatom) niż na ich jakość. Mój przepis nie będzie niestety żadną innowacją, ale będzie kładł większy nacisk na jakość i przydatność dla usera.

Czytaj całość »

Przepis na zaplecze pozycjonerskie

Od dawna obiecuję i obiecuję, że podam gotowy przepis na zaplecze (pozycjonerskie), a ciągle brakowało mi czasu na szczegółowe opisanie tego tematu. Aby nie zwlekać jeszcze dłużej, postaram się opisać najważniejsze sprawy dotyczące tego, jakiego rodzaju strony mogą nam służyć jako zaplecze. Niech przykładem będzie budowa zaplecza pod pozycjonowanie strony szkoły tańca. Skupimy się przede wszystkim na stronach tematycznych, chociaż nie zawsze

Czytaj całość »

Budowa i linkowanie z zaplecza

Dlaczego tak bardzo naciskam na to, aby przy budowie zaplecza kierować się unikalną i wartościową dla użytkowników treścią oraz powiązaniem tematycznym ze stroną pozycjonowaną? Dlaczego zachęcam do tego, aby starając się o backlinki pozyskiwać je w jak największym stopniu z tematycznych stron i postawić na ich jakość, a nie ilość, przy okazji starając się m.in. o linki naturalne? To wynika głównie z tego, aby zaplecze

Czytaj całość »

Link building – Jak zdobywać linki

Nie od dziś wiadomo, że bez linków nie da się wypozycjonować strony, chyba że fraza jest na tyle łatwa, że wystarczy optymalizacja i naturalne linki (bądź zwykła reklama) do zaindeksowania strony przez Google.

Jak więc zdobyć linki?

Sposobów jest wiele. Od tych darmowych, które można zdobyć w kilka sekund, poprzez linki kupione, aż do tych uzyskanych dzięki budowie zaplecza. Oczywiście najbardziej pożądane są linki naturalne w dużej ilości, ale o te nie zawsze jest tak łatwo, jak może się początkowo wydawać.

Czytaj całość »

Dlaczego opłaca się tworzyć wartościowe strony

Środowisko SEOwców podzielone jest na zwolenników sloganów: “Linki, linki, linki” i “Content is king” (wyjątki są zwolennikami znalezienia kompromisu pomiędzy nimi). Co nam jednak z wysokich pozycji uzyskanych m.in. dzięki budowaniu link popularity, jeśli użytkownicy nie znajdą na stronie nic ciekawego i szybciej ją zamkną niż na nią weszli? Co nam z wartościowych treści, jeśli nikt ich nie przeczyta i nie przekaże dalej, bo stronę ciężko znaleźć w wyszukiwarkach?

Czytaj całość »