Linkowanie

Artykuły na temat sposobów zdobywania backlinków, w tym wymiana i handel linkami, a także budowa zaplecza do pozycjonowania.

Jak podejść do analizy linków konkurencji?

Analiza linków do konkurencjiPewnie spotkaliście się ze stwierdzeniem na temat tego, że nie warto analizować backlinków konkurencji w ogólnodostępnych narzędziach, ponieważ z 1 strony część seowców blokuje dostęp wybranych botów do zaplecza, a z 2 strony – nikt z nas nie wie, które linki trafiły do DT i tym samym nie mamy pełnego obrazu sytuacji. To jednak zależy od tego, w jakim celu chcemy wykonać taką analizę. Jeśli sprawdzamy, jak nasza strona wypada na tle konkurencji, to faktycznie trzeba podchodzić do tych danych z pewnym dystansem. Ale… jeśli zależy nam na wyłowieniu nowych źródeł linków, w tym perełek w postaci mega mocnych linków z serwisów, które w znikomym stopniu są wykorzystywane do zamieszczania linków pozycjonujących, wtedy jak najbardziej przyda się Majestic i/lub Ahrefs. Na co zatem zwrócić uwagę?

Czytaj całość »

Pozyskiwanie linków wiąże się z ryzykiem filtra

Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam “oczywistą oczywistość”. Od dłuższego czasu pojawiają się wpisy o tym, że taki czy inny sposób linkowania wiąże się z ryzykiem oberwania od Google, jakby to było jakieś przełomowe odkrycie.

Czytaj całość »

Duże serwisy nie oddadzą Ci ruchu

Po dzisiejszym sprawdzeniu skrzynki pocztowej czuję się… zniesmaczona. W weekend poświęciłam chwilę na sprawdzenie działania niektórych narzędzi od Google, w tym m.in. zgłoszenia DMCA. Zgłaszałam w ten sposób wyłącznie te strony, na których ewidentnie było widać, że autor wykorzystywał teksty świadomie łamiąc moje prawa autorskie, a także te strony, na których kontakt z właścicielem był utrudniony – np. na jednej ze stron typu Q&A konieczna była rejestracja po skorzystaniu z linka “Zgłoś naruszenie praw autorskich“, z kolei na pozostałych w ogóle nie było danych kontaktowych.

Czytaj całość »

Prolink.pl – recenzja giełdy linków [aktualizacja]

Poniższy post został pierwotnie opublikowany w 2011 r., następnie odświeżony w lutym 2013 r. Najnowsza aktualizacja jest z dnia 24 listopada 2014 r.

Giełda linków Prolink.plW Prolinku zarejestrowałam się w 2011 r. i już wtedy opisałam na blogu pierwsze wrażenia z korzystania z niego. Podobnie jak w przypadku testowania pozostałych polskich giełd linków, tak też tutaj otrzymałam doładowanie od serwisu.

Czytaj całość »

Jak prowadzić kampanie SEO na forach + konkurs

Kampanie na forachNie, nie użyję tutaj sformułowania “kampanie marketingu szeptanego”, bo tylko specjaliści w tej dziedzinie mogą się wypowiadać na temat tego, która z opisanych poniżej kampanii może zostać tak nazwana. Tym samym chcę od razu uciąć ewentualną dyskusję na temat nazewnictwa, która zbaczałaby z głównego tematu. Mówiąc wprost – opiszę preferowane przeze mnie sposoby prowadzenia kampanii na forach, które albo są z góry nastawione na pozyskanie linków SEO, albo w których udaje się je zdobyć bardziej w ramach “efektu ubocznego” – oczywiście jak najbardziej pozytywnego 😉

Czytaj całość »

Jak tworzyć i podlinkować profile?

Na weekendowy wpis wybrałam sobie temat profilów i tego, skąd je podlinkować. Pisząc o profilach nie mam jednak na myśli dziesiątek jak nie setek nieaktywnych kont na forach i w serwisach społecznościowych, bo takie masowe działania nie mają dla mnie sensu. Poza tym, ich moc zazwyczaj nie jest wybitnie duża, więc sama się na nich specjalnie nie skupiam. Ale do rzeczy…

Czytaj całość »